Talihsizlikler Üzerine Bir Deneme

İlk kez bir talihsizlik yaşadığımı anladığım zaman üniversite yıllarındaydım. Neden bunun bir talihsizlik olduğunu anlamam epey zamanımı aldı diyebilirim. Çözüm mu??? Aşağılarda neler yapmaya çalıştığımı açıklıyor olacağım.

Geç saatlerde eve girmem gerektiğinde kimseye hissettirmeden yatağıma yatmak niyetinde oluyordum. Karşımdakine saygı kişisel değerlerimdendir. Elbette ev ahalisinin ve apartmandaki komşularımın uykularına saygım vardi. Sessizce evin içerisine girmek önemliydi. Halen öyledir. 🙂

Anahtarımı öncelerden hazırlar, o şekilde ilerler ve kapıyı çalmayı hiç istemezdim. Anahtar elimde bahçe kapısını usulca açıp dikkatlice kapar ve sonrasında anahtarı cümle kapısından içeri sessizce ittirir ve kapının zaten açık olduğunu gördüğümde  aldırmadan ilerlerdim. Bu şekilde bir kaç hafta geçtiğini çok net hatırlayabiliyorum. Sonra bir gün bahçe kapısını elimde anahtar ile kapatmamın zor olduğunu anlayıp geç geldiğim bir gece anahtarsız cümle kapısını ittirmiştim… Suprizzzz 🙂 Kapı kapalıydı.

Bu düzeni bozduktan sonra bir iki hafta boyunca anahtarı elime aldığımda kapının açık, almadığım zamanlarda ise kapalı olduğunu hayretler içinde fark ettim. Çok basit bir konu üzerinde “aksiliğin” nedenlerini düşünmeme zorlayan bir durum tam karşımdaydı. Uzun uzun düşünmüştüm bu konuyu… O zamanlar tam da “Sofie’nin Dünyası” isimli felsefe kitabını okuduğum zamanlardı…

Sonuçta talihsizliklerin sebebini -düşünmememin en doğrusu- olduğunu fark ettim. Bundan sonra uyguladığım yolun en doğru yol olduğunu anlamış bir genç birey olarak kapıya hep hazır olarak gitmek en doğrusuydu…

Yıllar sonra, bir arkadaşımdan değerli bir karikatür aldım ve bana hissettirdikleri hakkında uzun uzun düşünme zamanım oldu.

Do not urge everybody

Do Not Urge Everybody

Thanks to @Asukwoeb for comic 🙂

Basitçe bu karikatürü yorumlamak isterim. Neyi nasıl yapmam gerektiği konusunda telkin ya da direktifler verenlerin bu fotoğrafta şikayet edenler yani etraftan söylenenlerden hiçbir farkı yok. Ben yine bendim ve işleri idare ederek tüm gemiyi yolda tutuyordum. Hem de en verimli biçimde!…

Bir daha ifade etmem gerekirse, eğer kendinizi geliştirmeye devam ediyorsanız, işleri en verimli şekilde nasıl yapacağınızı biliyor ya da buluyorsanız yönteminizi değiştirmenize hiç gerek yok. Değerleriniz ne olursa olsun benliğinizi ya da egonuzu korumanız gerekir.

Genelde söylenip duranlar, şikayet edenler huysuz olanlardır ve is yapmaya gönüllü değillerdir. Baskı kurar ve işi çıkmaza götürürler. Talihsizlikler yaşadığınızı düşünebilir ve içinden çıkılamaz durumlarda olduğunuzu düşünemeyebilirsiniz. İşte o noktada hep uyguladığınız yönteme dönmek her şeyi yoluna koyabilir. Resimdeki dörtlüden hangisi gerekiyorsa öyle yapın. Çünkü yolda gitmeye devam etmek önemli olandır.

Kendi önünüzden sisleri kaldıracak güçlü sorular sormayı öğreniyorum. önümü görerek yoluma devam ediyorum.

Teşekkürlerimle…

Bir Cevap Yazın

